piątek, 29 marca 2013

#17 Wielkanoc kiedyś i dziś.

Heej :3. Jestem z lekka zmulona, ale postanowiłam sobie, że dzisiaj musze coś dodać. A że zbliżamy się do Świąt Wielkanocnych, uznałam, że wypowiem się o tym jak ja je postrzegam. Zparaszam c:

Kiedys z Wielkanocą najbardziej kojarzyło mi się malowanie jajek. Siadałam z mama przy stole i na każdym jajku malowałam jakiś swój, wymyślony wzór. Uwielbiałam dekorować koszyczek i chodzić z nim do kościoła. W lany poniedziałek, z rana, chowałam sie pod kołdre, gdy słyszałam, że mama lub tata zbliża się do  pokoju. Wiedziałam jaki mają zamiar, Wy pewnie też sie domyślacie :).
Panowała wtedy fajna atmosfera. W niedziele przychodziła do nas moja babcia na wielkanocne śniadanie. Siedzieliśmy przy stole i rozmawilialiśmy bez końca. Telewizor był wyłączony i nikt nawet nie miał zamiaru go włączać.
Nał?
Każde święto, w tym też Wielkanoc, kojarzy m isie ze sprzątaniem. W domu panuje gwar, każdy coś robi. Zazwyczaj pomagam dla mamy kroić warzywa do sałatki. Jajek juz nie maluje, mama zawsze robi to sama. Z koszykiem nadal chodze, ale z rana jest on już gotowy i tylko na mnie czeka. W lany poniedziałek nadal jestem oblewana wodą przez rodziców, tyle, że teraz wgl. mnie to nie bawi. W sumie, nigdy mnie to nie bawiło, ale teraz po prostu mnie to irytuje, o czym rodzice doskonale wiedzą. Ten dzień zwykle spedzam z przyjaciółkami.
Co do Wielkanocnego śniadania.. Babcia nadal przychodzi, tylko, że wszystko wygląda inaczej. Kiedy wszyscy już zjedzą, gapią się w telewizor, który ciągle jest włączony i dyskutuja na temat głupot, które w nim puszczają. Zazwyczaj słysze cos w stylu 'Martyna, możesz już iść'. I idę.
Jak widać zaszły tu niemałe zmiany. Tak samo jest z Bożym Narodzeniem.
Myśle, że z upływem lat wszystko się zmienia, to na lepsze, to na gorsze. Ja dorastam, a mój świat, mozna powedzieć, ciagle się zmienia.
A jak Wy spędzacie Święta?
Na koniec, chciałąbym złożyć wszystkim czytającym najserdeczniejsze życzenia :3. Niech te świeta będą radosne i spędzone w gronie rodziny i przyjaciół c:.
Do usłyszenia :3.
Pa :3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz